مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آبان 1397 ساعت 10:452018-11-19اقتصادي

تولید نهال توت سالم در جهت احیای صنعت نوغانداری کشور


​رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نهال توت سالم و استاندارد در راستای احیای صنعت نوغانداری کشور در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی درجانی در بازدید از مزرعه تولید نهال توت سالم و استاندارد شهرستان فومن با اشاره به اینکه در این مزرعه نهال توت سالم و استاندارد تولید می شود، گفت: این تولید توسط شرکت کرم ابریشم استان طرف قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

وی افزود: این طرح در راستای احیای صنعت نوغانداری کشور و ترغیب و تشویق بهره برداران و تولیدکنندگان عرصه تولید پیله کرم ابریشم است و با استفاده از اعتبارات یارانه نهال در تولید نهال توت به میزان 400 هزار اصله به منظور توزیع در استان گیلان و استان های کشور که در امر تولید پیله ابریشم فعالیت دارند صورت می پذیرد.

درجانی ادامه داد: این میزان تولید نهال توت با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیون ریال به منظور تولید نهال سالم توت استاندارد تحت نظارت کمیته نهال استان از سوی سازمان جهاد کشاورزی گیلان انجام می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه دوره های آموزشی حفظ نباتات را برای کنترل آفت درخت توت ضروری دانست خاطرنشان کرد: در راستای ارتقا دانش فراگیران نوغانداری مراکز جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری شرکت کرم ابریشم دوره های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت برای ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نهال توت سالم در جهت احیای صنعت نوغانداری کشور

تولید نهال توت سالم در جهت احیای صنعت نوغانداری کشور