مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 16:152018-11-18پزشكي

سم سرطان زا در شیر مادر تهدیدی برای سلامت نوزادان


بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران با بیان این که آلوده بودن شیر مادران به سم آفلاتوکسین خطر مسمومیت مضاعف را در پی دارد، گفت: - سم سرطانزا در شیر مادران سلامت نوزادان را تهدید می کند.

دکتر بهادر حاجی محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که یک نوع سم سرطانزا سلامت نوزادان تهدید می کند، اظهار کرد: محققان ایرانی آزمایشات مختلفی بر روی شیر ماردان انجام دادند که این نتایج نشان داد شماری از نمونه های شیرمادران ایرانی حاوی سم سرطانزا بوده است.

وی با اشاره به این که در مواردی آلودگی شیرمادران بین 1 تا 10 درصد گزارش شده است، گفت: نمونه ها از شیرمادران ساکن در شهرهای مختلف نظیر تهران، شهرکرد، همدان، ساری، یزد و اصفهان گرفته شده است.

رییس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که آفلاتوکسین یکی از سموم قارچی خطرناک است که توسط نوعی کپک به نام آسپرژیلوس در مواد غذایی تولید می شود، افزود: این سم قارچی که سرطانزاست موجب آسیب شدید به اندام های کبد و کلیه می شود و بیشتر در انواع دانه ها و غلات و خشکبار حضور دارد.

وی تصریح کرد: بانوانی که در مرحله شیردهی به نوزاد قرار دارند در صورتی که غذاهای حاوی سم آفلاتوکسین را مصرف کنند، طی یک تا سه روز این سم در کبد مادر متابولیزه شده و سپس وارد شیر آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سم سرطان زا در شیر مادر تهدیدی برای سلامت نوزادان

سم سرطان زا در شیر مادر تهدیدی برای سلامت نوزادان