مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 15:052018-11-18پزشكي

افزایش 33 درصدی واردات شیرخشک های رژیمی


مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش 33 درصدی واردات شیرخشک های رژیمی گفت: جدی ترین مشکل در حوزه شیرخشک های رژیمی «اثر شلاقی بازار» و دپوی آن توسط مردم است.

- مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش 33 درصدی واردات شیرخشک های رژیمی گفت: جدی ترین مشکل در حوزه شیرخشک های رژیمی اثر شلاقی بازار و دپوی آن توسط مردم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهناز خانوی در کارگاه آموزشی بررسی آثار تحریم بر غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، فرصت ها و چالش ها با اشاره به اهمیت فرآورده های متابولیک، اظهارکرد: از سه سال گذشته سامانه حامی راه اندازی شد تا شیرخشک های ویژه 10 هزار نوزاد بیمار شناسایی شده، تامین و توزیع شود.

وی افزود: بر این اساس از اولین روز تشخیص بیماری نوزاد توسط پزشک متخصص و ثبت آن در سامانه تا تهیه و تحویل شیر خشک، به وسیله سامانه مدیریت می شود.

خانوی با اشاره به اینکه مهمترین بیماری که 50 درصد شیرخشک های متابولیک به آن دچار میشوند، فنیل کتونوریا است، گفت: این نوزادان سالم به دنیا می آیند اما اگر این بیماری تشخیص داده نشود و بیمار از شیرخشک های معمولی استفاده کند دچار تشنج، اختلالات هوشیاری و ناتوانی در سال های بعدی زندگی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 33 درصدی واردات شیرخشک های رژیمی

افزایش 33 درصدی واردات شیرخشک های رژیمی