مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 12:352018-11-18اقتصادي

نگاهی گذرا به مشکلات تولیدکنندگان صادرات محور خراسان شمالی


خراسان شمالی یکی از استان هایی است که 300 کیلومتر مرز مشترک با کشوری چون ترکمنستان دارد و از سوی دیگر به کشورهای CIF نیز نزدیک است و این کشورها می توانند بازارهای خوبی برای محصولات تولیدی این استان باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در شهرک های صنعتی این استان 239 واحد تولیدی وجود دارند که برخی محصولات صادرات محور تولید کرده و برخی نیز محصولات خود را روانه بازارهای داخلی می کنند اما این واحدهای تولیدی با مشکلات مختلفی مواجه هستند.

از دست رفتن بازار در کشورهای هدف و بیکاری نتیجه پیمان سپاری ارزی امید حیدریان یکی از تولیدکنندگان صادرات محور که در بجنورد محصول صادراتی پلاستیک را تولید می کند در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که تولید نیست، دیگر مشکلی نداریم، گفت: متأسفانه موضوع پیمان سپاری ارزی نیز مزید بر علت مشکلات واحدهای تولیدی صادرات محور شده است.

وی با تصریح بر این که هم اکنون بازار در کشورهای هدف به شدت رقابتی شده است، افزود: با اجرای طرح پیمان سپاری ارزی و برگشت ارز به سامانه نیما، فعالیت این واحدهای تولیدی به شدت با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: این امر به ایجاد یک سری روابط زیرپله ای و غیرمجاز در امر صادرات کمک می کند و در حقیقت در هر جایی که محدودیت ایجاد شد در کنار آن شاهد بروز رانت و فرارهای مالیانی نیز بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی گذرا به مشکلات تولیدکنندگان صادرات محور خراسان شمالی

نگاهی گذرا به مشکلات تولیدکنندگان صادرات محور خراسان شمالی