مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 11:202018-11-18اجتماعي

ادامه بارش شهابی اسدی تا 9 آذر/آسمان بدون آلودگی نوری شرط دیده شدن شهاب ها


بارش شهابی اسدی که از 14 آبان ماه آغاز شده است، امشب نیز در اوج بارش قرار دارد و این پدیده نجومی تا 9 آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

- خسرو جعفری زاده، فعال حوزه نجومی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جزییات بارش شهابی اسدی (لئونید) گفت: این بارش شهابی یکی از بارش های شهابی بسیار معروف است، چون تعداد شهابی که این بارش دارد، در زمان هایی که دنباله دار منشا این بارش به زمین نزدیک می شود، بسیار زیاد است.

وی نام این دنباله دار را تمپل تاتل P/55 عنوان کرد و ادامه داد: این دنباله دار هر 120 سال یک بار به نزدیکی خورشید می رسد و موجب تقویت بارش شهاب اسدی می شود، به عبارت دیگر زمانی که این دنباله دار به نزدیکی خورشید می رسد، تعداد شهاب های این بارش شهابی بسیار زیاد است.

به گفته این محقق نجومی، دنباله دار تمپل تاتل در سال 1377 به نزدیکی خورشید رسید و باید 120 سال دیگر در انتطار نزدیک شدن این دنباله دار به خورشید باشیم تا موجب تقویت این بارش شود.

این فعال حوزه نجومی با اشاره به میزان ZHR بارش شهابی اسدی در سال جاری توضیح داد: در بهترین حالت تعداد شهاب هایی که از این بارش شهابی در مدت یک ساعت (ZHR) دیده می شود، 15 شهاب است که بسیار کم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه بارش شهابی اسدی تا 9 آذر/آسمان بدون آلودگی نوری شرط دیده شدن شهاب ها

ادامه بارش شهابی اسدی تا 9 آذر/آسمان بدون آلودگی نوری شرط دیده شدن شهاب ها