مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 10:102018-11-18بين الملل

تنش در دولت جمهوری چک


آندری بابیس، نخست وزیر جمهوری چک اتهام ها علیه خود در خصوص اخلال در تحقیقات مربوط به تقلب و کلاهبرداری را رد و تاکید کرد که استعفا نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، این در حالی است که یکی از هم پیمانان رده پایین تر حزب حاکم در دولت گفته که در حال بررسی ترک کابینه است و این تصمیم را بعد از انتشار صحبت های پسر بابیس که گفته بود پدرش سال گذشته از او خواسته برای عدم شرکت در بازجویی پلیس خود را پنهان کند، گرفته است .

این اعتراضات دو روز بعد از آن اتفاق می افتد که یک تظاهرات مشابه به منظور مطالبه استعفای این نخست وزیر میلیاردر جمهوری چک برگزار شد.

روز شنبه اعتراضات همراه با جشن های مربوط به سالگرد انقلاب مخملی 1989 برای سرنگونی دولت کمونیسیتی چک و اسلوواکی سابق همراه بود.

معترضان در میدان ونسسلاف در منطقه قدیمی شهر پراگ تجمع کردند و برخی شعار استعفا سر داده و بنرهایی به دست گرفتند که برروی آنها نوشته شده بود: ما نخست وزیر تحت تعقیب نمی خواهیم عده زیادی نیز برای یادبود انقلاب مخملی شمع روشن کردند و چند گروه موسیقی نیز در مرکز شهر به اجرای زنده پرداختد.

احزاب مخالف دولت جمهوری چک تقاضای رای عدم اعتماد به کابینه بابیس را کرده اند که انتظار می رود روز جمعه این رای گیری برگزار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش در دولت جمهوری چک

تنش در دولت جمهوری چک