مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 09:352018-11-18اقتصادي

بنزین دو نرخی شود/نرخ دوم براساس فوب خلیج فارس


عضو هیئت علمی گروه اقتصاد انرژی دانشگاه خوارزمی گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی بایستی به گونه ای برنامه ریزی شود که در اواسط سال و نه آغاز سال اجرایی شود تا آثار روانی و اجتماعی ناشی از این افزایش به حداقل برسد.

- دکتر محمد صیادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: واقعی نبودن قیمت سوخت در کشور تبعات مختلفی را به دنبال دارد که افزایش فزاینده مصرف در کنار قاچاق به خارج از مرزها به دلیل سودآوری هنگفتی که از اختلاف قیمت در داخل و خارج کشور وجود دارد، از جمله مهم ترین آنهاست.

صیادی افزود: طی ماه های اخیر و به دنبال افزایش شدید نرخ ارز، اختلاف قیمت حامل های انرژی و به طور خاص بنزین در داخل و خارج کشور افزایش شدیدی داشته است به طوری که بر اساس اظهار نظر مسئولین، قاچاق روزانه بنزین از پنج میلیون لیتر در سال 1396 به رقم 20 میلیون لیتر در پنج ماه نخست سال 1397 افزایش یافته است.

ایران بعد از ونزوئلا دومین بنزین ارزان جهان را دارد این استاد دانشگاه با اشاره به وضعیت جهانی قیمت بنزین و پایین بودن قیمت بنزین کشور در مقایسه با سایر کشورها، اظهار کرد: با توجه به آمارهای جهانی، در 10 سپتامبر 2018 (شهریور 1397) قیمت بنزین در ایران هفت سنت (بر اساس دلار بازار آزاد 13 هزار تومان) در هر لیتر است که بعد از ونزوئلا با نرخ هر لیتر بنزین یک سنت، دومین کشور عرض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنزین دو نرخی شود/نرخ دوم براساس فوب خلیج فارس

بنزین دو نرخی شود/نرخ دوم براساس فوب خلیج فارس