مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 08:452018-11-18بين الملل

آلمان به جای آمریکا مقصد اصلی صادرات فرش دستباف ایرانی می شود


با توجه به تحریم فرش ایران توسط آمریکا، آلمان به جای آمریکا مقصد اصلی صادرات فرش دستباف ایرانی می شود.

- رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: با توجه به تحریم فرش ایران توسط آمریکا، آلمان به جای آمریکا مقصد اصلی صادرات فرش دستباف ایرانی می شود.

فرشته دستپاک در گفت وگو با ایسنا- اظهار کرد: 80 درصد فرش دستباف ایران به کشورهای مختلف شرق تا غرب جهان صادر می شود که آمریکا با 32 درصد و آلمان با 12 درصد و به ترتیب مقصد اول و دوم صادرات فرش دستباف ایران هستند .

وی افزود: از آنجایی که فرش ایرانی نماد هویت و تمدن ایران است و صادرات آن موجب، صادرات فرهنگ و تمدن ایرانی می شود؛ آمریکا در همه دوره تحریم ها از جمله تحریم های حال حاضر فرش دستباف را در لیست اولیه تحریم های خود قرار می دهد.

رییس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: صادرات دستباف ایرانی قبل تحریم های همه جانبه اول یعنی دهه 70 شمسی بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان بوده است که با دوره اول تحریم های همه جانبه در دهه 90 افت شدیدی داشت و پس از برجام دوباره رشد کرد .

دستپاک با بیان اینکه فرش دستباف جزو لیست اولیه تحریم های آمریکا در مردادماه بوده است؛ ادامه داد: تا مردادماه گذشته صادرات فرش دستباف ایران سالانه حدود 400 میلیون دلار بود که پیش بینی می شود با تحریم های یکجانبه آمریکا و از آنجایی آمریکا مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان به جای آمریکا مقصد اصلی صادرات فرش دستباف ایرانی می شود

آلمان به جای آمریکا مقصد اصلی صادرات فرش دستباف ایرانی می شود