مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 14:302018-11-17فرهنگي

داستان های مولوی حاوی بن مایه قرآنی است


داستان های مولوی حاوی بن مایه قرآنی است و کم داستانی است از داستان های مولوی که بن مایه قرآنی نداشته باشد.

- یک استاد ادبیات گفت: داستان های مولوی حاوی بن مایه قرآنی است و کم داستانی است از داستان های مولوی که بن مایه قرآنی نداشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمود مهدوی دامغانی در خصوص اشارات عرفانی و قرآنی در شعرهای مولانا اظهار کرد: هیچ کتابی یک دست نیست؛ مثنوی هم همین طور است و گاه مطالب در آن اوج می گیرد، در عین حال مواردی هم در مثنوی هست که پیچیده است که از آن جمله می توان به موارد ناسازگاری مولانا با فلاسفه اشاره کرد.

او در ادامه گفت: ایشان هنگامی که می خواهد بیان عنایت حق به قدرت خدا را که لایزال است، در داستان ستون حنانه بیان کند، رسما فلسفه مورد نقد قرار می گیرد، فلسفه این را باور ندارد.

در راستای آفرینش ارواح قبل از اجسام، مولانا مفصل بحث می کند که فلسفه این مسائل را قبول ندارد و گاهی این امور بر شارحان مثنوی مشکل افتاده است.

این استاد ادبیات تصریح کرد: در این مجلس نمی خواهم شرح مخصوصی از مثنوی را بیان کنم؛ اما با توجه به آنچه مرحوم آقای جلال الدین همایی، استاد بزرگم، در مولوی نامه مرقوم فرمودند، می بینیم که مولوی چنان پیچ و خم هایی دارد که بزرگ مردی چون جلال همایی گاه گاهی متوقف می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان های مولوی حاوی بن مایه قرآنی است

داستان های مولوی حاوی بن مایه قرآنی است