مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 12:102018-11-17سياسي

تشریح طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن توسط کریمی


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تشریح طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک که در این کمیسیون مطرح است آن را مقدمه ای بر اخذ مالیات بر ثروت یا دارایی عنوان کرد.

- علی اکبر کریمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه بر املاک با عنوان طرح الحاق یک ماده قانون مالیات های مستقیم و مقابله با سوداگری و کاهش التهابات بازار مسکن در شهریورماه در مجلس شورای اسلامی ارائه و چاپ شده است.

براساس این طرح یک متن به عنوان ماده 60 به قانون مالیات های مستقیم الحاق می شود.

وی افزود: براساس مفاد این ماده و تبصره های آن بعد از یک ماه از تاریخ تصویب قانون کلیه معاملاتی که در خصوص املاک و مستقلات با کاربری های مسکونی تجاری و اداری صورت می گیرد، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه املاک خواهد بود و این قانون در مورد کل مناطق کشور و حتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز ساری و جاری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که عایدی سرمایه املاک به معنای مابه التفاوت قیمت خرید و قیمت فروش است، تصریح کرد: فرض طراحان طرح و قانون گذار این است که هر وقت ملکی خریداری شده و همزمان به فروش می رسد مابه التفاوت ارزش خرید و فروش عایدی است که گیر مالک آمده و با توجه به این که برای این درآمد تلاش نشده و فقط سرمایه در آن ملک ذخیره شده و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن توسط کریمی

تشریح طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن توسط کریمی