مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 11:202018-11-17اجتماعي

زمین یزد دو شقه شد!


زمین خشک یزد این روزها در مقابل فشارهای طبیعی و انسانی ناشی از برداشت های بی رویه تسلیم شده چرا که روز به روز شاهد پدیده های جدیدی از جمله فرونشست‏ ها و فروچاله هاست.

- قهر آسمان از یک سو و زیاده‏ خواهی انسان ها از سوی دیگر ‎ آنچنان به جان زمین یزد افتاده اند که طاقت آن را طاق کرده و هر از گاهی ایجاد شکاف یا شق در برخی نقاط استان و حتی تشکیل فروچاله ها در این مناطق گزارش می شود.

در این میان دشت یزد- اردکان و دشت ابرکوه که جزو دشت های ممنوعه استان هستند، بیشترین تاثیر را از محل این پدیده دارند و در برخی نقاط نیز که شاهد این پدیده‏‏ ها نیستیم، این تاثیر با شور شدن منابع آب زیرزمینی خود را نشان می دهد.

البته براساس پیگیری های به عمل آمده تیمی از متخصصان کشوری از محل فروچاله ها بازدید کرده و برای رفع نگرانی های احتمالی و جلوگیری از ادامه این فرونشست و فروچاله ها و شکاف های عمیق اجرای تدابیر لازم را در دستور کار قرار داده ‏اند.

کارشناسان معتقدند که راهکار اساسی و قدم اول برای جلوگیری از وقوع چنین پدیده ناخوانده ای مدیریت برداشت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی است؛ پدیده ای که خشک شدن اغلب چاه های کشاورزی در حوالی آنها، یکی از آثار آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین یزد دو شقه شد!

زمین یزد دو شقه شد!