مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 03:402018-11-17اقتصادي

حل مشکل یافتن جای پارک با هوش مصنوعی + فیلم


محققان یکی از شرکت های استارت آپی با تکیه بر تکنولوژی هوش مصنوعی راهکاری را ارائه کردند که در این راهکار الگوریتمی استفاده شده است که تنها با یک سنسور طراحی شده توسط این گروه، - قادر به تشخیص پر یا خالی بودن 100 جای پارک است.

مهندس جواد فیوضی، مدیر پروژه این طرح در گفت وگو با ایسنا، از ارائه الگوریتمی برای یافتن جای پارک خودروها خبر داد و گفت: اخیرا گروهی از دانشجویان هندی در آمریکا از طریق یادگیری عمیق که شاخه ای از یادگیری ماشین است، الگوریتمی را برای رفع معضل پارکینگ ارائه کرده اند که ما نیز در مطالعات خود به این الگوریتم دست یافتیم.

این محقق تاکید کرد که طرح این شرکت از لحاظ دقت الگوریتم و معماری شبکه ارائه شده نسبت به طرح دانشجویان مذکور پیشرفته ­تر است.

وی هدف این تیم تحقیقاتی را ارائه خدمات ارزنده به مردم در راستای تحقق شهر هوشمند دانست و ادامه داد: بر این اساس در تلاش هستیم با خدماتی که ارائه می دهیم، بتوانیم معضلات ناشی از پارکینگ را در ایران و حتی دیگر کشورهای جهان کاهش دهیم.

فیوضی کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک شهری، کاهش زمان اتلافی جهت پیدا کردن جای پارک و کاهش مصرف سوخت را به دلیل بهره مندی از سیستم هوشمند از دستاوردهای این طرح عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکل یافتن جای پارک با هوش مصنوعی + فیلم

حل مشکل یافتن جای پارک با هوش مصنوعی + فیلم