مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آبان 1397 ساعت 00:102018-11-16اقتصادي

مشکل فرارهای مالیاتی از کجا آب می خورد؟


تاکیدهای وزیر جدید اقتصاد بر ضرورت افزایش مالیات گیری از طریق ایجاد پایه های مالیاتی جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی نشان از عزم جدی او برای تحقق این مساله دارد.

- در این باره یک اقتصاددان معتقد است چون دولت به درآمدهای مالیاتی کاملا وابسته نیست و هزینه هایش را از درآمدهای نفتی تامین می کند، روی مباحث مالیاتی خیلی تمرکزی ندارد.

علی مزیکی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که جلوگیری از وقوع فرار مالیاتی می تواند باعث ایجاد پایه های مالیاتی جدید شود، گفت: احتمالا تاکید وزیر جدید اقتصاد بر افزایش پایه های مالیاتی به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی است.

یکی از عوامل فرار مالیاتی، وجود قوانین مالیاتی است.

برخی از قوانین مالیاتی ما به خوبی برای اخذ مالیات طراحی نشده و علت هم این است که دولت به درآمدهای مالیاتی کاملا وابسته نیست و هزینه هایش را از درآمدهای نفتی تامین می کند و به همین خاطر هم روی مباحث مالیاتی خیلی تمرکزی ندارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مسائل قانونی مربوط به اخذ مالیات ادامه داد: در برخی از حوزه ها فراوانی قوانین داریم، در حالی که در بعضی حوزه های دیگر خلأ قانونی داریم.

زمانی که خلأ قانونی وجود داشته باشد، خود به خود فرار مالیاتی اتفاق می افتد اما زمانی که فراوانی قوانین وجود داشته باشد، به فعالان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل فرارهای مالیاتی از کجا آب می خورد؟

مشکل فرارهای مالیاتی از کجا آب می خورد؟