مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آبان 1397 ساعت 10:552018-11-16اقتصادي

دیگر دلیلی برای پرداخت یارانه به افراد پردرآمد وجود ندارد


با توزیع بسته حمایتی بین اقشار کم درآمد و تاکید بر اجرایی کردن این طرح بر اساس شاخص درآمدی خانوارها، به نظر می رسد بانک های اطلاعاتی قابل اتکایی برای شناسایی افراد در اختیار دولت قرار دارد.

- دیگر دلیلی برای پرداخت یارانه به افراد پردرآمد وجود ندارد با توزیع بسته حمایتی بین اقشار کم درآمد و تاکید بر اجرایی کردن این طرح بر اساس شاخص درآمدی خانوارها، به نظر می رسد بانک های اطلاعاتی قابل اتکایی برای شناسایی افراد در اختیار دولت قرار دارد.

در این حالت، بهانه همیشگی یعنی عدم حذف افراد پردرآمد و غربالگری حدود 77 میلیون یارانه بگیر نیز باید کنار برود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود هشت سال از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها و پرداخت نقدی به بیش از 76 میلیون نفر می گذرد و همچنان غربالگری یارانه بگیران بزرگترین معضل در مسیر اجرای این قانون به شمار می رود؛ به طوری که دولت سالانه بیش از 40 هزار میلیارد تومان را صرف پرداخت های نقدی کرده و همواره این موضوع موجب حذف یا به حداقل رساندن سهم بخش های دیگر از جمله تولید یا بهداشت و درمان و رفاه اجتماعی از منابع قانون هدفمندی یارانه ها و به تبع آن ایجاد کسری در این بخش بوده است.

از زمان اجرای قانون هدفمندی تاکنون به دفعات موضوع حذف یارانه بگیران پردرآمد مطرح شد و حتی طرح هایی از جمله ثبت نام مجدد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیگر دلیلی برای پرداخت یارانه به افراد پردرآمد وجود ندارد

دیگر دلیلی برای پرداخت یارانه به افراد پردرآمد وجود ندارد