مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آبان 1397 ساعت 02:352018-11-15اقتصادي

چرا بیکاری یک استان 8 و استان همجوارش 20 درصد است


دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به چرایی تفاوت نرخ بیکاری در برخی استان ها با طرح این پرسش که چرا بیکاری در یک استان 8 و در استان همجوارش بیش از 20 درصد است گفت: - مهمترین دلیل این تفاوت بالا به مدیریت و برنامه ریزی و نقش فعالان تولید برمی گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، سید محمدرضا مرتضوی که در اجلاسیه روسای خانه های صنعت و معدن کشور که به میزبانی سمنان در حال برگزاری است اظهار کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان همدان هشت درصد است اما نرخ بیکاری در استان همجوارش کرمانشاه رقمی بسیار بالاتر از این استان است.

وی با بیان اینکه نقش نیروهای فنی و فعالان تولید در اشتغال بسیار حائز اهمیت است افزود: نباید انتظار داشت که دولت بیاید و همه مشکلات را حل کند ما نیز به عنوان تولیدکنندگان در این راستا وظایفی داریم البته بدیهی است که دولت باید در کنار تولیدککنندگان باشد.

وی از سمنان به عنوان یکی از کم مسئله ترین و موفق ترین استان ها نام برد و گفت: بخشی از این توفیقات به فعالان تولید و همین اتاق استان و مدیریت آن برمی گردد.

3 استان با ظرفیتی بیش از هلند و درآمدی کمتر از یک صدم آن! دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه گستره جغرافیایی سه استان گلستان، گیلان و مازندران به تنهایی بیش از کشور هلند است اظهار ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بیکاری یک استان 8 و استان همجوارش 20 درصد است

چرا بیکاری یک استان 8 و استان همجوارش 20 درصد است