مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آبان 1397 ساعت 00:302018-11-15اقتصادي

تولید هزار مگاوات برق خورشیدی تا پایان امسال


از دو سال قبل که تولید انرژی خورشیدی در ایران آغاز شد، تاکنون 40 نیروگاه خورشیدی به مدار تولید برق وارد شده و باتوجه به تمهیداتی که وزارت نیرو اخیرا برای توسعه این نیروگاه ها درنظر گرفته، - می توان نسبت به آینده تجدیدپذیرها امیدوار بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کم آبی یکی از دغدغه های جدی در کشور بوده و روی آوردن به صنعت کم مصرف در آب گامی مهم در تحولات صنعتی و اقتصادی است؛ از این رو راه اندازی نیروگاه های بدون نیاز به آب اهمیت زیادی دارد؛ در همین راستا نیز وزارت نیرو درجهت حمایت از سرمایه گذاران گام هایی را برداشته است.

سیاست حمایت از سرمایه گذاری و فناوری به گونه ای در دستور کار وزار نیرو قرار گرفته که در این می رسد.

به گفته همایون حائری، رویکرد صنعت برق در تولید برق استفاده از انرژی های نو و افزایش ظرفیت دو برابری نسبت به قبل است، چراکه تا پایان سال 1395 ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی به میزان 250 مگاوات بود و در سال 1396 این عدد به 500 مگاوات رسید و تا پایان امسال نیز تا 1000 مگاوات خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نیروگاه های اتمی، آبی، بادی و خورشیدی از ظرفیت های مهم در تولید انرژی های پاک است و بخش بخار سیکل ترکیبی نیز یکی دیگر از بخش ها است که سالانه 35 میلیارد کیلووات ساعت از بخش بخار سیکل ترکیبی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید هزار مگاوات برق خورشیدی تا پایان امسال

تولید هزار مگاوات برق خورشیدی تا پایان امسال