مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 15:152018-11-14سياسي

دانشگاه هاروارد از معروف ترین موقوفه های موفق!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از دانشگاه هاروارد به عنوان یکی از نمونه های موفق الگوگیری غربی ها از سنت حسنه وقف در اسلام نام برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام عبدالله واحدی در همایش تجلیل از یاوران وقف استان سمنان با اشاره به اهمیت وقف در سیره ائمه اطهار اظهار کرد: همه ائمه اطهار(س) مقید بودند که در زمان حیات خود با بهره گیری از این سنت حسنه موقوفه ای در زمینه خدمات اجتماعی ایجاد کنند.

وی از وقف 10 حلقه چاه از سوی امام علی(ع)به عنوان یکی از نمونه های وقف ائمه نام برد و افزود: امام این چاه ها را برای نیات اجتماعی و استفاده حاجیان وقف کرده بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان وقف باغ فدک از سوی حضرت زهرا(س) به عنوان یکی دیگر از موقوفات ائمه نام برد و تصریح کرد: در صدر اسلام استفاده بسیار خوبی از این سنت حسنه می شده است.

وی با بیان اینکه غربی ها با الگوگیری از اسلام از سنت وقف استفاده زیادی کردند ادامه داد: دانشگاه هاروارد و دانشگاه کمریج، مایکروسافت و.

از معروف ترین موقوفه های موفق در کشورهای غربی است.

واحدی با بیان اینکه دانشگاه هارواد سالیانه 14 میلیارد دلار درآمد دارد افزود: این دانشگاه سال ها است که در صدر موفق ترین دانشگاه های دنیا قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه هاروارد از معروف ترین موقوفه های موفق!

دانشگاه هاروارد از معروف ترین موقوفه های موفق!