مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 13:062018-11-14بين الملل

توافق دو حزب مهم کردستان عراق بر سر کرسی «پارلمان»


حزب دموکرات کردستان عراق سرانجام موافقت کرد که پست ریاست پارلمان جدید منطقه کردستان به حزب اتحادیه میهنی برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه کردی، امروز چهارشنبه از توافق میان دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان درباره پست ریاست پارلمان منطقه کردستان خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه اخبار العراق ، این منبع اعلام کرد که این دو حزب توافق کرده اند که حزب اتحادیه میهنی به پست ریاست پارلمان منطقه کردستان دست یابد.

طی دیدارهای اخیر میان هیأت های این دو حزب که آخرین آنها در روز یکشنبه 12 نوامبر صورت گرفت، توافق اولیه در این زمینه حاصل شد.

وی افزود: شورای رهبری در اتحادیه میهنی، طی چند روز آینده نشستی را برگزار خواهد کرد تا نامزدهای نهایی خود را برای تصدی پست های کلیدی در منطقه از جمله ریاست پارلمان را مشخص کند.

مهمترین گزینه های تصدی پست ریاست پارلمان منطقه کردستان بیکرد طالبانی رییس دفتر سابق پارلمان و ریواز فائق عضو شورای رهبری در این حزب هستند و بعید است که قباد طالبانی برای این پست نامزد شود زیرا حزب اتحادیه میهنی ترجیح می دهد که وی را برای پستی در قوه مجریه به کار گیرد.

نتایج نهایی انتخابات پنجمین دوره پارلمان منطقه کردستان عراق که 30 سپتامبر گذشته برگزار شد، در 21 اکتبر پیش، اعلام شد و بر اسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق دو حزب مهم کردستان عراق بر سر کرسی «پارلمان»

توافق دو حزب مهم کردستان عراق بر سر کرسی «پارلمان»