مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 12:512018-11-14سياسي

کارشکنی 25 ساله در استخراج نفت آذربایجان/ «نفلین سینیت» سراب یا بازی مار پله؟


درحالی که نزدیک دو دهه از آغاز مطالعات و بحث های مربوط به ایجاد کارخانه بزرگ تولید پودرآلومینا از نفلین سینیت می گذرد، اما فراز و فرودهای طرح آن را به بازی مار و پله شبیه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سراب، در حالی که شهروندان سراب مسرور از وعده های صنعتی سازی منطقه در سفر مرحوم آیت الله هاشمی در کسوت رییس جمهور به سراب بودند اما اینک بسیاری از آن افراد شادمان در زیر خروارها خاک آرمیده اند، بدون آنکه شاهد تحقق این وعده ها باشند.

بعدها در شهریور ماه 1382 شوی تبلیعاتی گسترده ای در سراب شکل گرفت ؛ طرفداران نماینده وقت سر از پا نمی شناختند که طرح بزرگ نفلین سینیت در سراب اجرایی خواهد شد؛کلنگ این طرح با شتاب در زمینی در منطقه دوزدوزان به زمین زده شد؛ اسحاق جهانگیری وزیر وقت صنعت و اسماعیل جبارزاده به عنوان نماینده تبریز، با حضور در آیین توسعه و خداحافظی با فقر و عقب ماندگی، با شهروندان سراب در شادی و ذوق سهیم شدند.

اما بعد از مدتی این طرح دچار فراز و نشیب شد تا زمانی که با تلاش نماینده وقت مشکل اصلی طرح نامناسب بودن زمین عنوان شد، اهالی بهرمان شادمان و با شوق فراوان زمین های خود را با قیمت نازلی در اختیار طرح قرار دادند؛ برخی شهروندان و حامیان نماینده با برگزاری مراسمی خاص گاو بزرگی را در وسط شهر به نشانه قدردانی قربانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشکنی 25 ساله در استخراج نفت آذربایجان/ «نفلین سینیت» سراب یا بازی مار پله؟

کارشکنی 25 ساله در استخراج نفت آذربایجان/ «نفلین سینیت» سراب یا بازی مار پله؟