مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 11:462018-11-14سياسي

جانشینی «نظربایف»؛ بحران یا جان تازه در کالبد قزاقستان


مبارزه و رقابت برای بدست آوردن قدرت بین نخبگان یکی از بزرگ ترین تهدیداتی است که می تواند پس از رفتن «نظربایف» ثبات این کشور را به مخاطره بیندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، نورسلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان  اگر از صحنه سیاست خارج شود قطعا خواستار حفظ نفوذ سیاسی خود در این کشور می باشد.

در ژوئن سال 2018 قاسم جامارت توکایف رییس مجلس قزاقستان در مصاحبه خود با بی بی سی، سخنان سیاسی حیرت آور و حساسی را بیان کرد.

وی گفت: رییس جمهور کشور هم اکنون 78 ساله است و اداره و زمام امور کشور را از زمان بدست آوردن استقلال یعنی از آغاز سال 1990 در دست دارد و در انتخابات سال 2020 کاندیدا نخواهد شد هر چند که کمی بعد وی از موضع خود عقب نشینی کرد و اعلام کرد که این صحبتش را نباید جدی گرفت.

اما در رابطه با اظهارات رییس مجلس نظریه های مختلفی ارائه شد که نهایتا منجر به 2 سوال شد: چه وقت نظربایف استعفا می دهد؟ و چه اقداماتی را قرار است وی برای حفظ ثبات و پایداری کشور در زمان تغییر دولت انجام دهد؟ هم اکنون احتمال هر گونه بی ثباتی در قزاقستان می رود و این باعث نگرانی واشنگتن شده است.

قزاقستان اجازه می دهد که ناتو از طریق قلمرو آن تجهیزات و کالاهایی را به افغانستان برساند و کمپانی های آمریکایی میلیاردها دلار را در بخش نفت و گاز سرمایه گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جانشینی «نظربایف»؛ بحران یا جان تازه در کالبد قزاقستان

جانشینی «نظربایف»؛ بحران یا جان تازه در کالبد قزاقستان