مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 10:152018-11-14بين الملل

تهدید زیستگاه دلفین ها در جزیره هنگام


دهیار روستای دیرستان از توابع شهرستان قشم گفت: با صیدهای کف روبی که در خلیج فارس و به خصوص اطراف جزیره هنگام صورت می گیرد دلفین ها روزبه روز به سمت اقیانوس و آب های آزاد رفته و تا یکی دو سال دیگر دلفینی به این نقطه نمی آید چراکه هیچ غذایی برایشان باقی نمی ماند.

- محمود ابولی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تهدیدهایی که زیستگاه دلفین ها در جزیره هنگام با آن ها مواجه است، اظهار کرد: معضل اصلی که با آن مواجهیم تورهای صیادی هستند که به صورت پیاله ای صید می کنند یعنی پرسنیگ و کف روبی می کنند و تمامی مرجان ها و هرچه کف دریا وجود دارد را صید کرده و بالا می کشند و با صید ماهی هایی چون ساردین و کلیکا که طعمه دلفین ها هستند، منابع غذایی آن ها را از بین می برند.

وی ادامه داد: اگر این طعمه ها صید شود دلفین ها روزبه روز به سمت اقیانوس و آب های آزاد رفته و تا یکی دو سال دیگر دلفینی به این نقطه نمی آید چراکه هیچ غذایی برایشان باقی نمی ماند.

مدیرعامل تعاونی گردشگری دلفین تاج نگار دیرستان با اشاره به اینکه گردشگران به هوای دیدن دلفین ها و جزیره و ساحل زیبای هنگام به این جزیره می آیند، اضافه کرد: اگر دلفین ها نباشند معیشت هنگامی ها و قایق داران با خطری جدی روبه رو خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید زیستگاه دلفین ها در جزیره هنگام

تهدید زیستگاه دلفین ها در جزیره هنگام