مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آبان 1397 ساعت 18:052018-11-13اقتصادي

ساخت ربات هپتیکی برای جراحی مغز در دانشگاه تربیت مدرس


پژوهشگران گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس طی یک تحقیق موفق به تحلیل، طراحی و کنترل یک ربات هپتیکی (با 6 درجه آزادی و بهینه سازی فضای کاری) برای استفاده در جراحی کرانیوتومی شدند.

- پژوهشگران گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس طی یک تحقیق موفق به تحلیل، طراحی و کنترل یک ربات هپتیکی (با 6 درجه آزادی و بهینه سازی فضای کاری) برای استفاده در جراحی کرانیوتومی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا دهقانی، مجری این طرح تحقیقاتی در خصوص اهمیت استفاده از سیستم های رباتیک در جراحی، گفت: استفاده از سیستم های رباتیک در جراحی به دلیل خصوصیاتی همچون دقت بالا، خستگی ناپذیری و عدم اشتباه روز به روز رو به افزایش است.

به طور ویژه، این سیستم ها در جراحی بر روی بافت استخوانی به دلیل ثابت بودن و عدم تغییر شکل و امکان برنامه ریزی پیش از عمل مناسب هستند.

وی افزود: برش تکه ای از استخوان جمجمه مرحله ای اجتناب ناپذیر در جراحی های باز مغز و اعصاب است که بسیار وقت گیر و خسته کننده است.

اعمال نیروهای بزرگ با دقت بالا انرژی زیادی از جراح مصرف می کند که باعث می شود در مرحله بعد که دست کاری بافت حساس مغزی است، خطای احتمالی جراح افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت ربات هپتیکی برای جراحی مغز در دانشگاه تربیت مدرس

ساخت ربات هپتیکی برای جراحی مغز در دانشگاه تربیت مدرس