مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آبان 1397 ساعت 13:252018-11-13اقتصادي

میوه لوکسی که از هاوایی به یزد رسید


کشت پاپایا برای اولین بار در استان یزد به صورت آزمایشی انجام و منجر به ورود این استان به چرخه تولید کنندگان جهانی این میوه استوایی شد.

- این روزها در کنار میوه های عادی نشانی از میوه های عجیب و تازه که اغلب اصالتی استوایی دارند به چشم می خورد، پاپایا یا خربزه درختی میوه گلابی شکل و بومی آمریکاست که کشت آزمایشی آن در ایران در حال انجام است.

پاپایا میوه ای است که در تمام فصول یافت می شود و طعمی شیرین و بافتی کره مانند دارد که می توان آن را برای درمان زخم ها، جلوگیری از سرطان و تقویت مو استفاده کرد.

نخستین بار پاپایا در آمریکای مرکزی کشف و پس از آن کاشفانی از اسپانیا و پرتقال این میوه خوش طعم را به بخش های دیگری از کره زمین هدیه دادند.

پاپایا در مناطق گرمسیری مانند فیلیپین، آفریقا و هند نیز وجود دارد؛ امروزه آمریکا، مکزیک و پورتوریکو بزرگ ترین تولید کنندگان میوه پاپایا در جهان هستند.

کشت پاپایا در یزد به بار نشست مهدی کاظمی نسب، یکی از گلخانه دارای یزدی در این باره به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کشت میوه پاپایا برای اولین بار به صورت آزمایشی در گلخانه ای به مساحت 1500 مترمربع در شهرستان خاتم انجام شد که خوشبختانه بعد از انجام دقیق فرآیند کشت، این محصول در استان یزد به بار نشست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میوه لوکسی که از هاوایی به یزد رسید

میوه لوکسی که از هاوایی به یزد رسید