مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آبان 1397 ساعت 23:462018-11-12سياسي

11.7 درصد تولید ناخالص کشور برای مبارزه با مواد مخدر هزینه می شود


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 11.

7 درصد تولید ناخالص کشور هزینه مبارزه با مواد مخدر است و پیشگیری از آن موجب صرفه جویی در این هزینه ها خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، اسکندر مومنی عصر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مصمم بودن نظام اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با انواع مواد مخدر مبارزه کرده است و سه هزار و 700 نفر در کشورمان در این راه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: با اشغال افغانستان توسط آمریکا نه تنها تولید مواد مخدر در این کشور کاهش نیافت، بلکه تولید آن 50 برابر شد و به 10 هزار تن در سال رسید، کشورمان به دلیل مجاورت با افغانستان تحت تاثیر کشت مواد مخدر در این کشور است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: اقدام کوتاه مدت این ستاد جمع آوری معتادین و بازپروری آن ها بود، اولویت بعدی ستاد در کنار مبارزه بی امان با قاچاق و توزیع مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است تا بازدارندگی درونی به وجود بیاید چرا که هزینه های مواد مخدر برای کشور بسیار زیاد است.

مؤمنی با اشاره به نقش فرهنگی مبلغان در عرصه پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: مبلغان در ایامی همچون ماه محرم و ماه رمضان در تکیه ها و مساجد سخنرانی می کنند و باید به آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد توجه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11.7 درصد تولید ناخالص کشور برای مبارزه با مواد مخدر هزینه می شود

11.7 درصد تولید ناخالص کشور برای مبارزه با مواد مخدر هزینه می شود