مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آبان 1397 ساعت 12:152018-11-10پزشكي

ژستی که برازنده دختران ایرانی نیست


سیگار بد بود، الان بد نیست؟ کافی شاپ، پارک، داخل خودرو و گاه گوشه کنار دانشگاه، دخترانی به چشم می خورند که بدون ابایی سیگار دود می کنند، خبری از نگاه های سنگین جامعه هم نیست، - انگار سیگار برای دختران تفریح مجاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند سال پیش را تصور کنید، شاید به زور می توانستیم یکی دو دختر را پیدا کنیم که سیگار می کشیدند و آن هم بیشتر اوقات پنهانی و همراه با ترس از باخبر شدن دیگران، اما حالا سیگار به عنوان ژست روشنفکری و یا کلاس اجتماعی در بین دختران مطرح شده است.

بر اساس آخرین گفت وگوی دکتر غلامرضا حیدری ، رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات با ایسنا، میزان مصرف سیگار در زنان 0.

1 مصرف در مردان است هم چنین مصرف سیگار یک تا چهار درصد زنان در سطح کل کشور را در برمی گیرد.

شاید در ظاهر، آمار عجیب غریب و چالش برانگیزی نیست، اما باید بپذیریم که سیگار کشیدن دختران با فرهنگ ایرانی همخوانی نداشته و ناهنجاری بشمار می رود و همین آمار موجود هم زنگ خطری برای جامعه ماست.

البته نباید فراموش کنیم که سیگار کشیدن دختران جرم نیست، نمی توان چکش به دست، این آسیب اجتماعی را سرکوب کرد، تجربه هم نشان داده که رفتار قهری در موارد مشابه پاسخ نمی دهد و تنها می تواند موضوع را از سطح جامعه به خفاء بکشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژستی که برازنده دختران ایرانی نیست

ژستی که برازنده دختران ایرانی نیست