مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 آبان 1397 ساعت 00:302018-11-08پزشكي

خطر 7 برابری انفلوآنزا در سیگاری ها


استادیار ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بر اساس نتایج آخرین پژوهش ها ریسک آلودگی و شدت بیماری انفلوآنزا در افراد سیگاری 7 برابر بیشتر از سایرین است، - گفت: ویروس انفلوآنزا در افراد دارای زمینه بیماریهای خاص، افراد دارای سطح ایمنی پایین و همچنین سیگاری ها سریعتر تکثیر می شود و عوارض آن نیز بیشتر خواهد بود.

دکتر مریم واعظ جلالی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همزمان با فصل سرما و خطر شیوع بیماری های ویروسی در گفت و گو با ایسنا، راهکارهایی برای پیشگیری و کنترل آنها ارایه کرد.

وی با بیان اینکه ویروس ها تنها در داخل سلول زنده تکثیر می شوند، عنوان کرد: ویروس تنها در صورت دسترسی به سلول زنده تکثیر شده و باعث بروز عفونت های تنفسی، گوارشی، مغزی و یا سایر عفونت ها می شود، ولی اگر در محیطی غیر از سلول بماند به طور متوسط تنها از چند ساعت تا چند روز دوام می آورد.

وی با اشاره به تفاوت ویروس ها با میکروارگانیزم ها، عنوان کرد: ویروس در مقایسه با باکتری یا قارچ از نظر اندازه بسیار کوچک بوده و تنها در داخل سلول زنده عفونت و آلودگی ایجاد می کند در حالیکه مکانیزم عملکردی قارچ و باکتری این گونه نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر 7 برابری انفلوآنزا در سیگاری ها

خطر 7 برابری انفلوآنزا در سیگاری ها