مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آبان 1397 ساعت 10:452018-11-05اقتصادي

نفس های صنعت طلای ایران به شماره افتاد


در حالی صنعت طلای ایران قدمتی به اندازه تمدن این سرزمین کهن دارد که این روزها فعالان این حوزه در حین تلاش برای بقای آن در شرایط نامناسب اقتصادی، - باید پیشرفت و توسعه کشورهای همسایه و نوپا در این صنعت را شاهد باشند.

ایران یکی از کشورهای ثروتمند دنیا محسوب می شود که تنها پشتوانه مالی و اقتصادی آن تاکنون منابع غنی نفتی بوده است، منابع سودآوری که اگر افت و خیزهای سیاسی و تحریم های اقتصادی را هم در نظر نگیریم، دیر یا زود به پایان می رسد.

البته چند سالی است که دولتمردان در تلاش برای خروج از وابستگی اقتصادی کشور به نفت هستند ولی در این میان به نظر می آید توجه لازم را به ثروت استراتژیک طلا به عنوان سرمایه ای نسبتاً پایدار و با دوام برای کشورمان ندارند، سرمایه ای که حتی با صادرات مصنوعات آن به خارج از کشور، معادل وزن آن طلای خام به کشورمان بازمی گردد و صادرات آن نه تنها چیزی از ثروت های کشورمان کم نخواهد کرد بلکه موجب معرفی ظرفیت ها و رونق تولید در داخل کشورمان می شود.

این در حالی است که از سوی دیگر صنعت طلای ایران قدمتی به اندازه تمدن این سرزمین کهن دارد و نه تنها افرادی خبره و با تجربه در این هنرصنعت پرورش یافته اند که عامه مردم نیز با سرمایه گذاری در این حوزه خو گرفته اند به طوری تا چندی پیش بسیاری از مردم به ویژه بانوان علی رغم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس های صنعت طلای ایران به شماره افتاد

نفس های صنعت طلای ایران به شماره افتاد