مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آبان 1397 ساعت 10:402018-11-01پزشكي

سن مهمترین فاکتور برای حفظ باروری زنان است


با وجود پیشرفت های اخیر، حفظ باروری زنان در مقایسه با مردان دشوارتر و از توجه و اهمیت بیشتری برخوردار است.

حفظ باروری، انجماد بافت های تولید مثلی انسان است.

- تا در آینده، هر زمان که فرد تصمیم به فرزنددار شدن گرفت، با استفاده از بافت های منجمد شده اقدامات لازم برای فرزنددار شدن وی انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر افسانه محمدزاده، جراح و فلوشیپ زنان، زایمان و ناباروری و عضو هیات علمی پژوهشگاه و تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا در خصوص حفظ باروری گفت: حفظ باروری یعنی حفظ قدرت باروری فرد مراجعه کننده در حال حاضر به منظور استفاده از آن در آینده برای باروری، در صورتی که قدرت باروری وی دچار مشکلاتی بوده و یا از بین رفته باشد.

وی با توضیح در این باره اینکه قدرت باروری در زنان محدود است، سن را یکی از فاکتورهای بسیار مهم دانست و در خصوص مهمترین گروه هایی که می شود برای آنها حفظ باروری را پیشنهاد داد، تشریح کرد: از سنین 35 تا 38 سال قدرت باروری به تدریج کاهش می یابد و در حدود چهل سالگی نه تنها توانایی باروری کم می شود بلکه احتمال سقط و تولد نوزادانی با مشکلات کروموزومی افزایش می یابد.

بنابراین توصیه ما به زنانی که ازدواج نکرده اند و یا بنا بر دلایل شغلی، شخصی و تحصیلی فعلا تصمیمی برای بچه دار شدن ندارند این است که بحث حفظ باروری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سن مهمترین فاکتور برای حفظ باروری زنان است

سن مهمترین فاکتور برای حفظ باروری زنان است