مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آبان 1397 ساعت 11:502018-10-24سياسي

چابهار؛ بندری برای کشورهای آسیای میانه


معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی از توسعه فاز اول بندر چابهار و سرمایه گذاری در آن ظرفیت های ترانزیت بار از طریق این بندر به کشورهای آسیای میانه و افغانستان بوده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصمت الله ایرگاشیف نماینده ویژه رییس جمهور ازبکستان در امور افغانستان در رأس هیاتی سیاسی- اقتصادی شامل بهادر عبدالله یف سفیر ازبکستان در تهران، فضل الدین سعدالله یف قائم مقام راه آهن ازبکستان و اسلم اکبراف معاون مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه ازبکستان به چابهار سفر کردند و از ظرفیت های این بندر برای استفاده تجار ازبکستان بازدید کردند.

سید حسن ابراهیمی در نشست مشترک مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با این هیأت اظهار کرد: توسعه فاز اول چابهار عمدتا با توجه به ظرفیت های ترانزیت کالای پسکرانه آن در کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) و افغانستان بوده است .

وی افزود: چابهار به عنوان بندری اقیانوسی می تواند مسیر مناسبی برای انتقال، ترانزیت و صادرات پنبه و منابع غنی معدنی ازبکستان باشد؛ هم چنین چابهار مسیری مطمئن و به صرفه برای رسیدن تبادلات تجاری هند و ازبکستان به دو میلیارد دلار در سال بر اساس توافق دو کشور است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چابهار؛ بندری برای کشورهای آسیای میانه

چابهار؛ بندری برای کشورهای آسیای میانه