مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آبان 1397 ساعت 12:102018-10-23اقتصادي

احتمالا سطج زیرین مریخ سرشار از اکسیژن است


ناسا می گوید جدیدترین بررسی ها حاکی از این است که احتمالا سطح زیرین مریخ مملو از اکسیژن است که می تواند امکان زندگی و سکونت در سیاره سرخ را فراهم کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، امکان زندگی در مریخ چندین سال است که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و اکتشافات اخیر باعث افزایش هیجان در مورد اینکه آیا ما در سیاره سرخ زندگی خواهیم کرد یا نه، شده است.

در حال حاضر، یک مطالعه جدید در مجله Nature Geoscience می گوید که احتمال دارد مریخ اکسیژن کافی برای فراهم کردن شرایط حیات و سکونت را در زیر سطح خود داشته باشد.

این مطالعه توسط ولادا استامنکوویچ از آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا (JPL) رهبری شد و یافته های تیم محققان به دست آمده از دو کشف مختلف است.

اول اینکه ما می دانیم احتمال این وجود دارد که دریاچه های آب شور زیرزمینی در مریخ وجود داشته باشد که یکی از آنها به طور خاص احتمال زیاد در زیر قطب یخی مریخ واقع شده است.

این بدان معنی است که اگر این دریاچه ها واقعا وجود داشته باشند، در اکثر آنها اکسیژن زیادی وجود دارد.

دوم اینکه مریخ نورد کنجکاوی (Curiosity) در سال 2016 کشف کرد که مریخ ممکن است یک جو غنی از اکسیژن داشته باشد، اما از دست رفتن میدان مغناطیسی آن به این معنی است که اکثر اکسیژن سطحی آن فرار کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمالا سطج زیرین مریخ سرشار از اکسیژن است

احتمالا سطج زیرین مریخ سرشار از اکسیژن است