مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آبان 1397 ساعت 11:252018-10-23پزشكي

وجود انواع مواد پلاستیکی در مدفوع انسان


کارشناسان محیط زیست در آزمایشات اخیر به وجود 9 نوع مختلف پلاستیک در مدفوع انسان پی بردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گروهی از محققان در مطالعه جامعی که در اروپا انجام گرفت دریافتند در نمونه مدفوع تک تکِ افراد شرکت کننده در این آزمایش، 9 نوع مختلف از مواد پلاستیکی وجود دارد.

به گفته آنها به طور متوسط در هر 10 گرم از نمونه مدفوع 20 ذره میکروپلاستیک وجود دارد که نشان می دهد انسان این مواد را از طریق خوراکی دریافت می کند.

به گفته محققان این ذرات به بزرگی 50 تا 500 میکرومتر بوده اند که متداول ترین آن ها پلی پروپیلن (PP) و پلی اتیلن ترفتالات (PET) بوده است.

بررسی روی غذاهای مصرفی افراد شرکت کننده در این مطالعه پیش از آغاز آزمایشات روی نمونه مدفوع آنان نشان داد که تمامی این افراد با مصرف خوراکی هایی با پوشش پلاستیک یا نوشیدن مایعات با بطری های پلاستیکی این مواد پلاستیکی را دریافت کرده اند.

کارشناسان معتقدند مواد پلاستیکی راه یافته به روده می تواند در عملکرد سیستم ایمنی اختلال ایجاد کرده و به انتقال مواد سمی و ویروس ها کمک کند.

یکی از محققان این مطالعه از دانشکده پزشکی وین در اتریش گفت: درحالیکه در بررسی روی نمونه های حیوانی بالاترین انباشت مواد پلاستیکی در روده آن ها بوده، کوچکترین ذارت هم می توانند وارد جریان خون، سیستم لنفاوی شده و حتی به کبد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود انواع مواد پلاستیکی در مدفوع انسان

وجود انواع مواد پلاستیکی در مدفوع انسان