مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مهر 1397 ساعت 19:412018-10-22دانش

ادوات جراحی به کمک رسوبات مسی نانویی استریل می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه صنعتی سهند با افزودن فلز مس به ترکیب شیمیایی و ایجاد رسوبات نانویی از جنس فلز مس، - محققان دانشگاه صنعتی سهند با افزودن فلز مس به ترکیب شیمیایی و ایجاد رسوبات نانویی از جنس فلز مس، خواص مکانیکی و ضد میکروبی فولاد های مورد استفاده در محیط های بیولوژیک را بهبود بخشیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه صنعتی سهند با افزودن فلز مس به ترکیب شیمیایی و ایجاد رسوبات نانویی از جنس فلز مس، خواص مکانیکی و ضد میکروبی فولاد های مورد استفاده در محیط های بیولوژیک را بهبود بخشیدند.

فولاد ضد زنگ یکی از مواد پرکاربرد در تولید ایمپلنت های استخوانی و ادوات جراحی به حساب می آید.

با افزایش سطح استاندارد های بهداشتی در مراکز درمانی و پیشرفت فرهنگی جوامع، استفاده از ایمپلنت ها و ادوات جراحی با قابلیت ضدمیکروبی به عنوان فرآیندی پیشگیرانه در جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها در محیط های بیمارستانی و عمومی مورد استقبال و توجه فوق العاده ای قرار گرفته است.

مهدی بهمنی اسکویی، عضو هیأت علمی گروه مهندسی مواد دانشگاه صنعتی ارومیه، در خصوص اهداف دنبال شده در این طرح گفت: در طرح حاضر تلاش شده تا با اضافه کردن فلز مس به ترکیب شیمیایی فولاد ضد زنگ 410، کارایی آن افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادوات جراحی به کمک رسوبات مسی نانویی استریل می شود

ادوات جراحی به کمک رسوبات مسی نانویی استریل می شود