مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مهر 1397 ساعت 14:402018-10-22بين الملل

واکنش زیگمار گابریل به تصمیم ترامپ درباره پیمان منع موشک های هسته ای میان برد


وزیر امور خارجه سابق آلمان هشدار داد، تصمیم رییس جمهوری آمریکا در خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد یک تهدید است و باعث رقابت تسلیحات اتمی جدیدی میان ابرقدرت های نظامی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان در مصاحبه ای با دی وولت گفت: در صورت لغو این توافق از سوی آمریکا، باید یک ابتکارعمل جدید خلع سلاح مطرح شود.

اگر نتوانیم بار دیگر جلوی تسلیحات اتمی را بگیریم، با صحنه دیوانگی اتمی در مرکز اروپا و در آلمان روبرو می شویم.

پس از آن که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تصمیم دارد تا آمریکا را از این توافق خارج کند، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که به دنبال گفت وگو با مسکو است و می خواهد استراتژی ترامپ را برای روسیه توضیح دهد.

رییس جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرد که کشورش را از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد خارج می کند؛ پیمانی که بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی امضا شد و هدف از آن نابودی موشک های کوتاه برد و میان برد بود.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد (آی ان اف) در سال 1987 در واشنگتن میان رهبران ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی برای حذف موشک های میان برد و کوتاه برد امضا شد و رونالد ریگان، رییس جمهوری آمریکا و میخاییل گورباچف، آخر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش زیگمار گابریل به تصمیم ترامپ درباره پیمان منع موشک های هسته ای میان برد

واکنش زیگمار گابریل به تصمیم ترامپ درباره پیمان منع موشک های هسته ای میان برد