مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مهر 1397 ساعت 09:452018-10-22سياسي

مطهرنیا: مهلت FATF به ایران، یک پیروزی محسوب می شود


یک تحلیل گر مسائل بین الملل تاکید کرد: اگر ایران در مهلت داده شده به تعهدات خود در چارچوب FATF عمل نکند، تحریم ها و محدودیت های بیش تری در حوزه تبادلات مالی جهانی اعمال خواهد شد.

- مهدی مطهرنیا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مهلت گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به ایران برای اجرای خواسته های این گروه تا فوریه 2019 اظهار کرد: مهلتی که برای ایران تعیین شده در عین حال که یک پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب پذیرش FATF در مجلس شورای اسلامی محسوب می شود، بلکه سیگنال هایی که از تریبون های گوناگون ارسال شده و مبنی بر پذیرش نهایی FATF است، نمایانگر اعتماد بیشتر این گروه در جهت انجام تعهدات ایران می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به آنچه که در تهران و مجلس شورای اسلامی رخ داد، مشخص می شود در تلاش هستند تا فرصت مجددی را به تهران دهند و در جهت انجام تعهدات ایران نسبت به FATF زمینه های همکاری بیشتر فراهم شود.

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: در عمل باید این نکته را فراموش نکنیم که بعد از فرصت حدود سه تا چهار ماهی که از هم اکنون باقی است، اگر ایران به تعهدات خود در چارچوب FATF عمل نکند و آن را به رسمیت نشناسد، موجب شکل گیری تحریم های بیشتر و ایجاد محدودیت های جدی تر به ویژه در حوزه بانکی و تبادلات مالی جهانی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطهرنیا: مهلت FATF به ایران، یک پیروزی محسوب می شود

مطهرنیا: مهلت FATF به ایران، یک پیروزی محسوب می شود