مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مهر 1397 ساعت 09:402018-10-22بين الملل

حمایت فرانسه از متصل ماندن نظام بانکی ایران به سوییفت


یک سناتور فرانسوی که در تهران به سر می برد گفت فرانسه خواهان متصل ماندن ارتباط بانکی ایران با جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلیپ بون کقه گفت: کشورهای اروپایی پس از اعمال مجدد تحریم های آمریکا بر ضد ایران به دنبال راهی برای اطمینان یافتن از این مساله هستند که دستکم یک بانک ایرانی به نظام جهانی متصل باقی بماند.

وی هم چنین گفت تلاش های اروپایی ها برای بهره مندی ایران از مزایای برجام ادامه دارد و این مساله هرچند دشوار است اما امکان پذیر است.

به گفته بون کقه، یکی از راه ها این است که دستکم یک بانک ایرانی از طریق سیستم سوییفت به نظام مالی و بانکی جهانی دسترسی داشته باشد تا آن بخشی از روابط تجاری و اقتصادی که به تحریم ها مربوط نیست حفظ شود.

بون کقه که رییس گروه دوستی ایران و فرانسه در مجلس سنای این کشور است این اظهارات را در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی اش بیان کرد.

خروج یک جانبه آمریکا از برجام با محکومیت اعضای دیگر توافق یعنی اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه مواجه شده است و این کشورها خواهان ادامه برجام هستند.

دلفین او، دیگر سناتور فرانسوی که به همراه 6 عضو مجلس فرانسه به ایران سفر کرده است نیز افزود: این دیدار نشانه مصمم بودن فرانسه به زنده نگه داشتن توافق هسته ای با ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت فرانسه از متصل ماندن نظام بانکی ایران به سوییفت

حمایت فرانسه از متصل ماندن نظام بانکی ایران به سوییفت