مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 15:202018-10-21اقتصادي

بزرگان بورسی شاخص را دست گرفتند


امروز سهام شاخص ساز و بزرگ بیشترین تاثیر را روی معاملات بازار سهام داشتند به طوری شاخص کل بر خلاف شاخص کل هم وزن با رشد مواجه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز (یکشنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 862 واحد رشد کرد و به رقم 189 هزار و 438 واحدی رسید، اما شاخص کل هم وزن پس از 46 واحد افت تا رقم 29 هزار و 312 واحدی پایین آمد.

کاهش شاخص کل هم وزن در کنار رشد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی نشان می دهد که شرکت های زیادی امروز در بورس تهران شاهد کاهش قیمت بودند، اما شرکت های بزرگ و شاخص ساز توانستند شاخص کل را تا حدودی رشد دهند.

تاثیر معاملات برخی از شرکت ها در شاخص های بازار نیز نشان می داد که شرکت های بزرگی همچون سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را روی نماگرهای بازار سهام داشتند.

در عین حال معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص کل داشتند.

در گروه استخراج کانی های فلزی نوسان قیمت ها چندان زیاد نبود و اکثر شرکت های بورسی در این گروه با کمتر از یک درصد کاهش قیمت روبرو شدند.

در گروه فلزات اساسی شرایط مقداری متفاوت تر بود به طوری که برخی از سهم ها توانستند نزدیک به چهار و نیم درصد رشد قیمت را تجربه کنند و برخی نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگان بورسی شاخص را دست گرفتند

بزرگان بورسی شاخص را دست گرفتند