مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 11:102018-10-21دانش

ساخت دستگاه فورس اسپینینگ با قابلیت تولید نانوالیاف در زمان کم


پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ساخت دستگاه فورس اسپینینگ با قابلیت تولید نانوالیاف در زمان کم با حجم بسیار بالا شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وحید بذرافشان، محقق رشته مهندسی پلیمر دانشکده نفت و مهندسی شیمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهمیت ساخت این دستگاه، گفت: امروزه نانو الیاف پلیمری کاربرد بسیار فراوانی در عرصه صنعتی و تحقیقاتی دارند.

نانو الیاف پلیمری بسیار مورد توجه محققان و صنعتگران در سراسر دنیا قرار گرفته است، به طوری که این دانش روز به روز در حال پیشرفت است.

در حال حاضر بیشتر نانو الیاف با دستگاه الکتروریسی تولید می شود که این دستگاه علاوه بر تولید بسیار آهسته الیاف، محدودیت هایی در حلال اعم از نوع حلال و غلظت محلول نیز دارد.

این محقق دانشگاهی درباره مزایای دستگاه فورس اسپینینگ در زمینه تولید الیاف، خاطرنشان کرد: دستگاه فورس اسپینینگ حداقل چهار هزار برابر سرعت تولید نانو الیاف را افزایش داده است و می تواند از محلول هایی با غلظت بالا، نانو الیاف را تولید کند.

همچنین به دلیل تولید با سرعت بالا، گرفتگی نازل در این سیستم وجود ندارد.

دستگاه فورس اسپینینگ ساخته شده در واحد علوم و تحقیقات، توانایی تولید نانو الیاف در زمان کم با حجم بسیار بالا را داراست که این عامل می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه فورس اسپینینگ با قابلیت تولید نانوالیاف در زمان کم

ساخت دستگاه فورس اسپینینگ با قابلیت تولید نانوالیاف در زمان کم