مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 10:152018-10-21اجتماعي

از تکثیر تا مرگ گورخرهای ایرانی در اسارت


معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 1000 گورخر در زیستگاه های طبیعی و 85 رأس از این گونه در سایت های تکثیر و پرورش وجود دارد، - چرایی تلف شدن پنچ گونه گورخر را در عملیات انتقال از خارتوران به پارک ملی کویر تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طی روزهای گذشته، تلف شدن پنج گورخر در جریان عملیات انتقال از سایت تکثیر و پرورش خارتوران سمنان به پارک ملی کویر خبرساز شد و سازمان حفاظت محیط زیست به خاطر این عملکرد به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

گرچه مدیر کل محیط زیست استان سمنان بابت وقوع چنین اتفاق تلخی عذرخواهی کرد اما پیگیری دلایل تلف شدن گورخرها، بررسی نتایج آزمایشات و تاثیر جعبه هایی که برای انتقال گورها استفاده شده موضوعات مهمی است.

افزون بر اینها، پراکندگی گورخرها در زیستگاه های طبیعی ایران، تعداد گورخرهای تکثیرشده در اسارت همچنین مروری بر تاریخچه زنده گیری و انتقال گورخرها در ایران مسائلی است که در گفت وگوی مفصل ایسنا با حمید ظهرابی - معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست- بدان پرداخته شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دو جمعیت طبیعی گورخر در کشور داریم، اظهار کرد: یکی در استان فارس در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تکثیر تا مرگ گورخرهای ایرانی در اسارت

از تکثیر تا مرگ گورخرهای ایرانی در اسارت