مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 10:102018-10-21سياسي

موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت زندان ها


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کلیات طرح یک فوریتی ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس قرار گرفت.

در جریان بررسی کلیات این طرح که یک فوریت آن پیش از این به تصویب مجلس رسیده بود، قره سید رومیانی معاون پارلمانی وزیر دادگستری به عنوان نماینده دولت با اشاره به اهمیت ساماندهی زندانیان خاطرنشان کرد: این طرح مشابه دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها است که به تصویب رییس قوه قضاییه رسیده، بنابراین دولت و قوه قضاییه با کلیات آن موافق هستند، اما لازم است این طرح برای بررسی کارشناسی و فنی در کمیسیون تخصصی مربوطه مورد رسیدگی قرار گیرد.

در ادامه حجت الاسلام سلیمی نماینده محلات در تذکری مستند به ماده 163 آیین نامه داخلی مجلس نسبت به عدم ارائه گزارش کمیسیون قضایی درباره این طرح انتقاد کرد و کلیات این طرح را مخالف قانون اساسی دانست.

علی لاریجانی رییس مجلس گفت که این طرح طبق ماده 163 به کمیسیون مربوطه ارجاع شده و باید در زمان مقرر بررسی می شد و چون این کار انجام نشده، هیات رییسه مکلف است این طرح را در دستور بیاورد ولو اینکه گزارش کمیسیون درباره آن وجود نداشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت زندان ها

موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت زندان ها