مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 07:302018-10-21سياسي

گسترش فرهنگ کتابخوانی، شاه کلید دستیابی به قله های معرفت است


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما شاه کلید دستیابی به قله های معرفت در فرهنگ و تمدن اسلامی است، - گفت: توجه به ایجاد مراکز کتابخوانی، بسترها و ترویج فرهنگ مطالعه از راه های ترویج کتابخوانی محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، با بیان این که موضوع کتاب و نگارش از گران مایه ترین و مهم ترین امور بشر محسوب می شود، اظهار کرد: کتاب بزرگ ترین عامل صیانت و نگهبانی از اندیشه های دانشمندان است، بقای علوم و اندیشه ها است که باعث رشد فکری و عملی اجتماع می شود، اگر علم با همه ارزش ذاتی خود منتقل نشود، محبوس مانده و کوچک ترین ارزشی نخواهد داشت.

وی با بیان این که دین اسلام برای کتاب و کسب علم، ارزش و اعتبار خاصی قائل است، گفت: اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه ی پیامبر اعظم از نوع کتاب بوده و در این کتاب مقدس اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شده با امر به خواندن و با الفاظ کتاب، قلم و علم توام شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: اهمیت کتاب، کتابخوانی و عظمت آن در اسلام تا حدی است که خداوند به قلم و آنچه که می نویسند، قسم یاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش فرهنگ کتابخوانی، شاه کلید دستیابی به قله های معرفت است

گسترش فرهنگ کتابخوانی، شاه کلید دستیابی به قله های معرفت است