مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مهر 1397 ساعت 03:052018-10-20اقتصادي

شگردهای برخی کارفرمایان در بهره کشی از کارگران!


در حالی که مطالبه چک ضمانت برای عقد قرارداد و نگه داشتن حقوق ماه های اول کارگران توسط کارفرمایان اقدامی غیرقانونی است ولی هیچ قانون محکمی برای برخورد جدی با کارفرمایان متخلف وجود ندارد.

- چندی است که سختی های کار کارگران فقط در انجام کارهای سخت خلاصه نمی شود بلکه آنان حتی برای دریافت حق الزحمه و نیز با مشکلاتی جدی نظیر دریافت چک های ضمانتی چند میلیونی از سوی کارفرمایان و عدم پرداخت حقوق ماه های اول، دوم و در بعضی موارد نیز ماه سوم مواجه هستند.

پرویز الف یکی از کارگران معترض در این خصوص به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: من در یک شرکت ساختمانی کار می کنم تا مخارج خانواده ام را بدهم اما الان که قیمت کالاها زیاد شده نمی توانم شکم زن و بچه ام را سیر کنم.

وی با بیان این که خود و دیگران همکارانش از مردادماه امسال تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکرده اند، افزود: کارفرماها نسبت به کارگران بی تفاوت هستند و در جواب اعتراضات ما می گویند پول نداریم.

احمدی، کارگری دیگر گفت: کارفرمایان در حالی دم از بی پولی می زنند که برای خرید دستگاه های جدید و توسعه فیزیکی کارگاه های تولیدی خود بدون هیچ محدودیت پرداختی اقدام می کنند.

این کارگر با بیان این که از دید برخی کارفرمایان سیرکردن شکم زن و بچه کارگران بعد از توسعه فیزیکی واحدهای تولیدی قرار دارد، تصریح کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگردهای برخی کارفرمایان در بهره کشی از کارگران!

شگردهای برخی کارفرمایان در بهره کشی از کارگران!