مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 19:202018-10-20دانش

وسیله پوشیدنی که دویدن را تندتر و آسان تر می کند


پژوهشگران دانشگاه تهران نوعی «اسکلت خارجی» اختراع کرده اند که نیویورک تایمز آن را «وسیله ای برای تندتر و آسان تر دویدن» معرفی کرده است.

- پژوهشگران دانشگاه تهران نوعی اسکلت خارجی اختراع کرده اند که نیویورک تایمز آن را وسیله ای برای تندتر و آسان تر دویدن معرفی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضوان نصیری و ارژنگ احمدی، دانشجویان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با هدایت استاد خود، دکتر مجید نیلی احمدآبادی، موفق به اختراع وسیله ای شده اند که دوندگان با پوشیدن آن می توانند راحت تر بدوند.

نیویورک تایمز در گزارشی در این باره می نویسد: این وسیله ابداعی می تواند به عنوان یک وسیله کمکی سرعت دوندگانی را که نمی توانند پا به پای حریفان تمرینی خود بدوند یا کسانی که دویدن را دشوار تصور می کنند، به شکل غیر قابل انتظاری افزایش دهد.

این وسیله به عنوان نوعی پوشش سبک وزن که دور کمر و ران ها بسته می شود، می تواند کارایی دویدن فرد را حداقل 8 درصد افزایش دهد و باعث شود که دویدن راحت تر احساس شود.

پژوهش های اخیر محققان در جهان بر انواع مختلف وسیله ای تمرکز دارند که آنها را اسکلت های خارجی (exoskeletons) می نامند.

برخی از این ابزارها از باتری یا سایر منابع انرژی برای فراهم کردن قدرت بیشتر استفاده می کنند تا ضعف موجود در بدن شخص را برطرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وسیله پوشیدنی که دویدن را تندتر و آسان تر می کند

وسیله پوشیدنی که دویدن را تندتر و آسان تر می کند