مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 16:262018-10-20اقتصادي

اختلاف مرکز آمار با بانک مرکزی بر روی نرخ تورم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امیدعلی پارسا امروز در نشست خبری به مناسبت هفته آمار و برنامه ریزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اول آبان سمینار یک روزه برای 70 سال آمار در کشور برگزار خواهد شد، - رییس مرکز آمار ایران گفت: اختلافمان با بانک مرکزی فقط روی برآورد نرخ رشد اقتصادی و نرخ تورم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امیدعلی پارسا امروز در نشست خبری به مناسبت هفته آمار و برنامه ریزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اول آبان سمینار یک روزه برای 70 سال آمار در کشور برگزار خواهد شد، به مدل سازی های آماری در جهان پرداخت و اظهار داشت: این مدل سازی ها به 4 سری زمانی تقسیم بندی می شود و از سال 2010 به این طرف داده ها و اطلاعات آماری با کیفیت و مقایسه پذیر با دنیا مطرح است.

اطلاعات آماری جامع و یکپارچه به هنگام و در دسترس همگان باید تولید شود.

رییس مرکز آمار ایران با اشاره به مرجعیت رسمی آمار ها در دنیا تصریح کرد: این به معنای فرایند آمار، نظارت، کنترل و پایش و مانیتورینگ آماری محسوب می شود و الزاما باید توسط نهاد مرجع صورت بگیرد و همه هماهنگی ها توسط شورای عالی آمار باشد.

نقش مرکز آمار همانند بانک مرکزی در نظام آماری کشور و مانند سازمان برنامه و بودجه در بودجه ریزی است؛ بنابراین بانک مرکزی حفظ ارزش پول و سی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف مرکز آمار با بانک مرکزی بر روی نرخ تورم

اختلاف مرکز آمار با بانک مرکزی بر روی نرخ تورم