مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 15:152018-10-20سياسي

اخذ وجه مازاد بر تعرفه درمان توسط پزشکان، قابل پیگرد قانونی است


دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: اخذ وجه مازاد بر تعرفه درمان توسط پزشکان قابل پیگرد قانونی بوده و مجازاتی هم در نظر گرفته شده است.

- حمیدرضا بنی اسدی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی مازاد بر آنچه که برابر تعرفه به عنوان حق ویزیت و یا هزینه عمل جراحی وفق مقررات تعیین گردیده از مریض دریافت نماید.

وی ادامه داد: اگر پزشک کارمند دولت بوده و به عبارت دیگر پزشک یک بیمارستان دولتی است که در این صورت به عنوان وظیفه سازمانی خویش ملزم به درمان است و اخذ وجه مازاد برتعرفه، عنوان ارتشا یا رشوه را دارد و پزشک متخلف طبق ماده سه قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری به مجازات مرتشی یا رشوه گیرنده به حبس، جزای نقدی و انفصال ازخدمات دولتی محکوم خواهد شد.

دادستان گناباد اضافه کرد: اگر پزشک معالج کارمند دولت نبوده که در این صورت نیز اخذ وجه تحت هر عنوان زیرمیزی و غیره هر چند عنوان ارتشا را ندارد و لیکن تحت عنوان تحصیل مال از طریق نامشروع قابل پیگرد بوده که مجازات آن نیز در ماده دو قانون مذکور حبس، ردمال به مالک و جزای نقدی معادل دو برابروجه اخذ شده تعیین شده است.

بنی اسدی عنوان کرد: پزشکی محترم که به خاطر مراجعین زیاد دو یا چند نفر یک جا به اتاق شما فرستاده می شوند توجه داشته باشید برخی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخذ وجه مازاد بر تعرفه درمان توسط پزشکان، قابل پیگرد قانونی است

اخذ وجه مازاد بر تعرفه درمان توسط پزشکان، قابل پیگرد قانونی است