مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 14:102018-10-20بين الملل

ابداع سیستم شارژ بی سیم 120 کیلوواتی برای کامیون های خودران


پژوهشگران آمریکایی، سیستم جدیدی با قدرت 120 کیلووات ابداع کرده اند که می تواند کامیون های الکتریکی را به صورت بیسیم شارژ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلور، پژوهشگران بخش انرژی آزمایشگاه ملی اوک ریج (ORNL) آمریکا، از یک سیستم شارژ بی سیم برای وسایل نقلیه رونمایی کرده اند که قدرت آن 120 کیلووات است و می توان از آن برای شارژ کامیون های خودران استفاده کرد.

این سیستم بیسیم که می تواند 120 کیلووات قدرت را با کارآیی 97 درصد به وسیله نقلیه انتقال دهد، در بررسی آزمایشگاهی، قدرت را از راه شکاف هوایی شش اینچی بین دو کوئل انتقال داد و یک مجموعه باتری را شارژ کرد.

ودا گالیگکر (Veda Galigekere)، سرپرست این پژوهش گفت: ما در این بررسی، از عناصر محدود و تحلیل های مداری استفاده کردیم تا روش جدیدی ابداع کنیم و از عهده حل مشکلات طراحی کوئل برآییم.

پژوهشگران برای رسیدن به 120 کیلووات قدرت، طراحی جدیدی ارائه دادند که می توان از آن برای ابداع یک سیستم سبک وزن و فشرده استفاده کرد.

این سیستم، انرژی خود را از شبکه به دست می آورد و آن را به جریانی با فرکانس بالا تبدیل می کند تا زمینه مغناطیسی لازم را برای انتقال قدرت از میان یک فضای خالی وسیع فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع سیستم شارژ بی سیم 120 کیلوواتی برای کامیون های خودران

ابداع سیستم شارژ بی سیم 120 کیلوواتی برای کامیون های خودران