مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 12:312018-10-20سياسي

میرزایی: باید به قانون تمکین کرد/ رسایی: نظر رهبری لحاظ نشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سالن مملو از جمعیت دانشجویان بود و جای سوزن انداختن هم نبود، این مسئله بیانگر اهمیت FATF برای دانشجویان بود؛ - مناظره به این شکل شروع شد که مجری 2 تا 3 دقیقه راجب FATF توضیح دادند و سپس مخالف و موافق هرکدام 7 دقیقه دیدگاه خود را توضیح دادند.

از نکات مهم این بحث تفاوت بین برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام و FATF که یک برنامه جامع است، بود، که برخلاف برجام که یک اقدام دو طرفه است، FATF اقدام دو طرفه نیست و فقط ایران ملزم به اجرای آن است که توسط رسایی به عنوان مخالف FATF عنوان شد.

میرزایی به عنوان موافق این لایحه گفت: قانونی که در مجلس تصویب شد، قابل نقد نیست و باید به آن تمکین کرد که رسایی در نقد این اظهارنظر گفت: قانون زمانی قانون است که شورای نگهبان آن را تصویب کند؛ FATF سال 95 بدون اطلاع مجلس، رهبر و شورای عالی امنیت ملی امضا کردند و متن آن منتشر نشد و مثل برجام محرمانه ماند.

رهبری انقلاب زمانی که متن FATF در اختیار ایشان قرار گرفت به رییس جمهور نامه دادند و در آن نامه فرمودند: این موضوع دارای جنبه های متعدد امنیتی و سیاسی است و تنها در دستگاه دیپلماسی قابل اجرا نیست و باید در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود و خود شما هم باید بر آن نظارت داشته باشید و دبیرخانه را مسئول بررسی کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرزایی: باید به قانون تمکین کرد/ رسایی: نظر رهبری لحاظ نشد

میرزایی: باید به قانون تمکین کرد/ رسایی: نظر رهبری لحاظ نشد