مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 12:002018-10-20اقتصادي

صادرات انار میبد از استان‎های دیگر


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به کاهش 20 درصدی محصول انار باغات این شهرستان به دلیل خشکسالی و آفت مگس مدیترانه ‎ای، اعلام کرد: نبود صنایع بسته ‎ بندی مناسب در میبد باعث شده تا انار شهرستان از طریق استان‎های دیگر به سایر کشورها صادر شود.

- صدر پورکوثری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برداشت محصول انار از 1200 هکتار باغات میبد، اظهار کرد: در هر هکتار از باغات انار این شهرستان به طور متوسط 15 تن محصول برداشت می ‎ شود که عمده ارقام آنها شامل میخوش، عقدایی، پوست نازک، دانه سیاه، دانه سفید و شیرین است.

وی با اشاره به این که عمده محصول انار شهرستان به شهرهای همجوار مانند شیراز، اصفهان، کرمان، تهران و بندرعباس صادر می ‎ شود، اظهار کرد: نبود صنایع بسته ‎ بندی مناسب در سطح شهرستان باعث شده تا محصول درجه یک انار شهرستان از طریق استان‎های دیگر نظیر تهران و اصفهان، بسته‎بندی و به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، ازبکستان وتاجیکستان صادر شود.

پورکوثری با بیان این که ارقام انار صادراتی میبد از نوع دانه قرمز و ملس است، تصریح کرد: مابقی انار شهرستان که عمدتاً از نوع درجه دو است، در داخل شهرستان به آب انار، رب انار و انار دانه تبدیل می ‎ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات انار میبد از استان‎های دیگر

صادرات انار میبد از استان‎های دیگر