مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 11:452018-10-20اقتصادي

وصول مطالبات تجار خراسان شمالی از ترکمنستان با داد و ستد پایاپای


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: مطالبات تجار خراسان شمالی از ترکمنستان با داد و ستد پایاپای وصول شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد صمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که تجار این استان از سال های گذشته 10 تا 15 میلیون دلار مطالبه از ترکمنستان در امر تجارت داشتند، افزود: مقدار زیادی از این مطالبه به صورت پایاپای و به شکل تهاتر کالا وصول شد.

وی در ادامه با بیان این که با وجود این که خراسان شمالی یک استان مرزی است اما نه بازارچه مرزی، نه معبر ورود و خروج به کشور همسایه، نه راه آهن، نه فرودگاه بین المللی دارد، ادامه داد: اما هم چنان در سطح بین المللی فعال هستیم و میزان صادرات خراسان شمالی به سایر کشورها امسال بیش از 60 میلیون دلار بوده است.

صمدی اظهار کرد: در گذشته خراسان شمالی به حدود 32 کشور دنیا صادرات داشت که هم اکنون به 24 کشور رسیده است و کشورهایی حذف شده بیشتر کشورهای اروپایی بوده اند.

به گفته وی، 30 درصد صادرات خراسان شمالی به هندوستان، 21 درصد به افغانستان، 8.

2 درصد به عراق و 4.

2 درصد به ترکمنستان بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اما هنوز ایجاد بازارچه مرزی پرسه سو مهم ترین مطالبه مردم این است بطوری که اگر از بازارچه مرزی اینچه برون بخواهیم به عشق آباد ترکمسنان برویم باید 400 تا 500 کیلومتر کویر را طی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وصول مطالبات تجار خراسان شمالی از ترکمنستان با داد و ستد پایاپای

وصول مطالبات تجار خراسان شمالی از ترکمنستان با داد و ستد پایاپای