مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 10:452018-10-20اقتصادي

فاصله نرخ ارز آزاد و نیما، واردات را جذاب کرده است


به مناسبت روز ملی صادرات رییس کنفدراسیون صادرات امروز در محل اتاق بازرگانی ایران به تشریح آمارهای تجارت خارجی، مهمترین مسائل پیش روی صادرات غیرنفتی و راهکارهای افزایش صادرات به عنوان مهمترین عامل ارزآوری به کشور در شرایط اقتصادی حال حاضر پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد لاهوتی در نشست خبری اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال، 23 میلیارد دلار صادرات انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

اما در مقابل واردات کاهشی بوده و با حجم 22 میلیارد و 182 میلیون دلار با افت 3 میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته کاهش واردات داشته ایم.

به طور کلی اما تراز تجاری ایران در نیمه اول امسال با 940 میلیون دلار، مثبت شده است و عراق شریک دوم تجاری ایران شده است و بعد از عراق، به ترتیب امارات، افغانستان و هند بازارهای هدف کالای ایرانی بوده اند.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: با توجه به اهمیت بازار عراق، با سیاست گذاری ها می توان شرایط متفاوت را برای این بازار رقم زد.

علاوه براین کاهش صادرات به کشورهای اروپایی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که البته بیشتر تحت تاثیر تحریم هایی بوده است که اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارز نیمایی جذابیت واردات را تشدید کرده است و تاکنون بر اساس آمارهای اعلامی، 56.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله نرخ ارز آزاد و نیما، واردات را جذاب کرده است

فاصله نرخ ارز آزاد و نیما، واردات را جذاب کرده است