مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مهر 1397 ساعت 08:302018-10-20بين الملل

بهشتی پور: تاسیس دفتر اتحادیه اروپا تعارضی با منافع ایران ندارد


یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در ایران می تواند اقدام مثبتی باشد، اظهار کرد: اما در شرایط فعلی بهتر است منتظر اقدامات عملی اروپایی ها در قبال برجام باشیم.

- حسن بهشتی پور در گفت وگو با ایسنا درباره درخواست تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت: تاسیس دفتر اتحادیه اروپا فی نفسه کار خوبی است اما در شرایطی که ما در آن قرار داریم باید منتظر اقدامات عملی اروپایی ها در رابطه با مساله برجام باشیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که اروپایی ها اقدامات عملی خود را انجام دهند، می توان نسبت به این کار اقدام کرد اما تا زمانی که اروپایی ها کاری انجام نداده اند باید منتظر اقدامات آن ها بود.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: به شرطی که اروپا بتواند به وعده های خود عمل کند و کاری انجام دهد تاسیس دفتر اتحادیه اروپا تعارضی با منافع ایران ندارد.

در نشست اخیر سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در تهران با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران از سوی سفیر اتریش که دولتش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد مطرح شد که هر چه سریع تر این دفتر باز شود، چون بعد از خروج آمریکا از برجام اروپایی ها وارد عمل شده و برای حفظ برجام تلاش می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهشتی پور: تاسیس دفتر اتحادیه اروپا تعارضی با منافع ایران ندارد

بهشتی پور: تاسیس دفتر اتحادیه اروپا تعارضی با منافع ایران ندارد